رئيس التحرير
أيمن حسن

قبل بدء العام الدراسي الجديد.. سمية الخشاب توجة رسالة للطلاب

سمية الخشاب
سمية الخشاب

حرصت الفنانة سمية الخشاب علي تقديم نصائحها للطلاب والطالبات خاصة من الجمهورالذي يتابعها قبل بدء العام الدراسي الجديد.

أول أسبوع ملوش لازمة


وكتبت سمية الخشاب عبر صفحتها الشخصية موقع التدوينات الصغيرة "تويتر": "من أولها كده، أول أسبوع ملوش لازمة، متعملوش صحاب جداد من الدفعة خليكوا مع بتوع السنة اللي فاتت أضمن، متحتكوش على حد غير نفسكوا عشان في ناس شغلتهم يلبسوكوا وبس، وأنا بنفسي هبقى متابعاكم".


وتابعت: " معدش في أونلاين فننام بدري عشان الحضور، متحتكوش للي بيبقوا قاعدين قدام محتلين الديسك اللي فالأول عشان معظمهم بيبقي نفسية، نحاول على قد ما نقدر منبقاش اجتماعيين إحنا مش رايحين نادي خلصوا المحاضرة أو التوتريال واجروا على البيت، متحتكوش بولاد الدفعة خالص (للبنات)".

و يشار إلى أن سمية الخشاب كانت قد أعلنت عن قيامها بتوقيع عقد فيلم جديد، وستبدأ تصويره قريباً ويكون مفاجأة للجميع، حيث إن الشركة المنتجة ما زالت تختار باقي فريق العمل المشاركين معها للتعاقد معهم.

مسلسل ملحمة موسي


ومن ناحية أخري شاركت الفنانة سمية الخشاب في مسلسل "ملحة موسي" الذي تدور احداث المسلسل في الخمسينات ومروراً بالستينات، أثناء الإحتلال البريطاني لمصر، حول قصة رحلة صعود "موسى" عندما يتوفى والده منذ صغره، فيتحمل موسى مسئولية أشقائه منذ ذلك الوقت، وهو من محافظات صعيد مصر، ويضطر لترك منطقته والسفر إلى القاهرة، ليعمل في تصدير واستيراد بعض الأشياء من غزة فلسطين لمصر والعكس، ويعجب بنت فرنسية، وتتوالى الأحداث في إطار درامي.

أبطال مسلسل ملحمة موسي

مسلسل "ملحمة موسي" من بطولة كل من محمد رمضان، سمية الخشاب، عبير صبرى، رياض الخولى، سيد رجب، صبرى فواز، منذر رياحنة، هبة مجدى، فريدة سيف النصر، عارفة عبد الرسول، أمير صلاح الدين، ضياء عبد الخالق وعدد آخر من الفنانين، وتأليف ناصر عبد الرحمن، وإخراج محمد سلامة وإنتاج شركة سينرجى، وتدور أحداثه فى إطار من الدراما الصعيدى.

تم نسخ الرابط