رئيس التحرير
أيمن حسن

بعد طرحها بساعات.. جمهور الراب ينتقد ويجز بسبب أغنية أميرة

ويجز
ويجز

طرح مطرب الراب ويجز أغنية جديدة عبر إحدى منصات الإلكترونية، بعنوان "أميرة"، الذي قدمها بالتعاون مع الموزع الموسيقي أش، لكن الفنان فوجئ بتعرضه لانتقادات لاذعة بعد ساعات من طرحها، من قبل الجمهور عبر مواقع التواصل الاجتماعي.

تعليقات الجمهور

وانتقد الجمهور ويجز بشكل كبير بسبب ابتعاده مؤخرًا عن الراب، واتجاهه لأغاني البوب، إذ جاءت التعليقات كالتالي: هو بطل يراب ولا إيه؟، ويجز شطب، ويجز أتحول من رابر لمطرب حنون، مستحيل ده يبقا ويجز بتاع كدا كدا والزار ولقطة، حاجة تحزن أقسم بالله.

وعلق بعض الجماهير على التشابه الكبير بين أغنية أميرة وأغنية البخت، حيث قالوا: البخت الجزء التاني، متقول البخت 2 وتخلص، لا أنت ترجع تلعب البخت، علشان البخت عدت هيقرفنا.

كما أعرب الجمهور عن استيائهم من الموسيقى الموجودة بأغنية أميرة لمطرب الراب ويجز، قائلين: وطيور الجنة يا أميرة، تلوث سمعي، ويجز دياب، المزيكا صوتها عالية عن ويجز.

أغنية البخت

يذكر أن حققت أغنية مطرب الراب ويجز البخت نجاحًا كبيرًا في الفترة الماضية، حيث تخطت أغنية البخت حاجز الـ 128 مليون مشاهدة، وذلك بعد عرضها على موقع الفيديوهات يوتيوب، حيث طرحها منذ 6 أشهر، وتصدرت تريند مواقع التواصل الاجتماعي فور عرضها ولمدة طويلة.

كلمات أغنية البخت

وتقول كلمات الأغنية: "عيني منها بشكل جدي (بشكل جدي) وتقيلة مش تقلانة، اتبخر سحري (عيني مليانة منها) ومش باجي على بالها ما فكرتش (ولا باجي على بالها) وبالي فيها بابا بالي مش ملكي (ولا باجي على بالها) بلعب البخت (وبعدين؟) سألتها ورفضتني استغربتها، أومال فين هيبتي؟ حبيبي أنا بضحك على خيبتي ياخي كنت عالثبات وهزتني واللي فات ده كان سحري مش باجي على بالها إن جات سيرتي أنا بالي معاها مش ملكي قالت كلام قبل أما تشوفني عارفني صعب ومش مفهوم كلامي دبش ومش موزون أو بتحب حد والبال مشغول؟ ما شوفتوهاش ولا حد يلومني ملاك بريء ولا أنا مخدوع؟ هي توتر ولا أنا مهزوز أو آذاها حد والكل مرفوض؟ ولا إيه القصة، حبيبي فيدني اللي آذوك ياما، حبيبي سيبني أخلي الجاي ورود وشموع يتغنالها وبصوت مسموع ولا إيه القصة، حبيبي فيدني اللي آذوك ياما، حبيبي سيبني
أنسيك ماضي كله دموع ولا ماقدرش أسيبك موجوع".

تم نسخ الرابط